Digitale communicatie, het is een makkelijke maar vluchtige manier om in contact te komen met klanten. We zijn immers altijd en overal verbonden.
Maar dat wil nog niet zeggen dat digitale communicatie de beste, laat staan enige manier is om je doelpubliek te bereiken. Printmedia hebben namelijk een aantal unieke eigenschappen die digitale media niet hebben. Dat maakt van printmedia een zeer krachtig commercieel communicatiekanaal.
Meer weten? Hieronder lees je 4 redenen om voor printmedia te kiezen!
geef tastbaar gewicht aan je producten
Je communicatie moet passen bij je product. Lever je producten of diensten van een zekere waarde? Dan zullen gedrukte media er het nodige tastbare gewicht aan geven. Over de beslissing om een nieuwe auto te kopen zullen mensen bijvoorbeeld erg goed nadenken. Een goed gemaakte folder of brochure onderstreept in zo’n geval prima de waarde van het product en helpt je klanten bovendien bij het maken van de juiste keuze.
oneindige creatieve mogelijkheden
De creatieve mogelijkheden van printmedia zijn oneindig. Printmedia maken het dan ook makkelijker om écht op te vallen tussen je concurrenten. Papiersoort, bindwijze, afmeting, manier van afwerking,… Met een goed gekozen combinatie van deze elementen maak je een uniek, mooi en opvallend stukje communicatie dat gegarandeerd opgemerkt wordt.
ondersteun je branding
Printmedia spelen in op de zintuigen: print kan je zien maar ook voelen, ruiken en horen. Dat maakt van printmedia de ideale oplossing om je merk en branding te ondersteunen. Je creëert immers een uiterst sterke band tussen tastbaar drukwerk en je merk, waardoor je boodschap langer bijblijft.
inspireer je klanten
Printmedia zijn fysiek. Daardoor worden ze vaak verschillende keren bekeken en gelezen, bewust én onbewust. Printmedia zijn dan ook de perfecte tool om te inspireren en om mensen te ondersteunen bij het maken van een keuze.
Antilope De Bie: jouw partner voor printmedia!